Saturday, February 12, 2011

Setiap 20 kg badan - Perlu 1 liter Air (alkali) neutralkan asid

* asid - punca gastrik*

Kesemua makanan memberi tenaga untuk kita bekerja dan membesar. Perbezaan di antara makanan yang bagus dan makanan yang tidak bagus adalah jenis dan kuantiti bahan buangan yang dihasilkan oleh makanan itu. Makanan yang lebih baik adalah makanan yang menghasilkan bahan buangan berasid yang paling sedikit dan mempunyai paling banyak asid yang meneutralkan bahan buangan. Namun, kerana 97% dari makan kita adalah karbon nitrogen, hydrogen dan oksigen dan 3% sahaja ialah mineral-mineral beralkali, tidak kira apa yang kita makan, bahan buangan adalah berasid di dalam analisa terakhir. Jika kita boleh membantu badan kita untuk mengeluarkan 100% bahan buangan setiap hari, kita boleh makan apa sahaja yang kita suka dan masih boleh mengekalkan kesihatan yang bagus. Ini adalah lebih baik daripada merisaukan tentang apa yang kita makan dan tidak makan dan meninggalkan enzim-enzim penting yang didapati dalam sesetengah makanan sahaja. Beberapa pemakanan kesihatan adalah rumit, iaitu pemakanan ini mengelirukan. Sesetengah pemakanan membosankan dan tidak sedap.

Sesuatu yang penting perlu kita ingat ialah semua makanan, kesihatan atau makanan ringan, mahal atau tidak, sedap atau tidak, mengeluarkan bahan buangan berasid yang mana bahan kita perlu menyingkirkannya. Makanlah bergayakan sihat!

1 comment:

  1. Tawaran Mengeluarkan Produk Atas Jenama Sendiri (OEM) atau menjadi pengedar/stokis untuk Produk Air Minuman Alkali (Alkaline Ionized Water)

    IQLIMA ENTERPRISE
    TEKNOLOGI AIR ALKALI – Pengeluar, Pengilang dan Pemasaran Minuman Alkali Beraura, Reverse Osmosis dan Minuman Berbungkus Berteknologi Tinggi serta Halal…

    Kami merupakan pengeluar, pengilang air berteknologi beralkali (alkaline water) yang mempunya sijil Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) dan halal.
    Kami juga mengamalkan amalan pengilangan yang baik GMP (Good Manufacturing Practice) yang diakui oleh SIRIM Berhad.

    Sla hubungi kami:

    IQLIMA Enterprise
    No 127 Melaka Halal Hub Serkam,
    77300 Merlimau, Melaka
    No. Fax : 06-2633957
    No.Tel Pejabat : 06-2633957
    Telefon HP : 012-6347415/ 016-6267415 (Heir) 019-6856229 (Hafizam)
    Email : alkalinewater@iqlima.com
    website : http://www.iqlima.com/
    Facebook : search (Air Minuman Beralkali)

    Produk : Air Minuman Beralkali, Reverse Osmosis, Air Minuman Berbungkus
    Kapasiti Produk : 360,000 Liter Sebulan
    Tenaga Kerja : 8

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...